Thursday, April 28, 2016

ව්‍යාවසායකයා

'ඩොක් ඩොක් ඩොක්'

 රෑ මැදියමේ හාන්සි පුටුවේ නින්ද ගියපු මට සුපුරුදු ලී ඇන්ටික් ඔල්ලෝසුවේ සද්දෙ ඇහෙනවා.මොකක් හරි අමුත්තක් දැනුනට හිතාගන්න බෑ.මට මගේ ඇඟ දැනෙන්නේ නැතුව ගිහින්..දෙයියනේ..මට දැනෙන්නේ මම හරියට වෙන ඇඟකින් හුස්ම ගන්නවා වගේ.මොකක්ද මේ?මට බෙල්ල හරවන්න විතරයි පුළුවන්.

''හා හා කලබල වෙන්න එපා අයිසේ''

ඇලබාම වල කුස්සියක ගෑණියෙක් රැහැයි කටහඬකින් කථාකරනවා වගේ මට තේරුණේ.සද්දේ ආවේ පුටු ඇන්ද හරියෙන්.මම අමාරුවෙන් බෙල්ල හරවලා බැලුවා.හුටා...මීයෙක්.සුදුම සුදු බූල් තියන රතු ඇස් තියන මීයෙක්.එතකොට මොකාද කතා කළේ?

මීය මගෙ දිහා බලාගෙන හිටියේ.බෙල්ල හරව හරව අත්දෙක එකට තියාගෙන කකුල් වලින් විතරක් හිටගෙන හිටපු මීයා කට හොල්ලන්න පටන් ගත්තා.

''අයිසේ...තමුසෙට අපි පොඩි ප්‍රතිකාරයක් කරල තියෙන්නේ.ඉතින් ඇඟ හොල්ලන්න මහන්සි වෙන්න එපා.තමුසෙගේ බෙල්ල හරිය හොල්ලන්න විතරයි දැන් පුළුවන්.බෙල්ලෙන් පල්ලෙහා....''

 මීයා එකපාරටම හුස්ම අල්ලන්න ගත්තා.සද්දයක් ආවේ කවුරුහරි පෙනි විස්ල් එකක් ටියුන් කරනවා වගේ.සාමාන්‍යයෙන් මේ වගේ වෙලාවක හරිනම් මට සිහ් නැති වෙන්න ඕනේ නැත්තන් කෑ ගහන්න ඕනේ එහෙමත් නැත්තන් හීනයක්ද කියල ටෙස්ට් කරන්න ඕනේ.කොහොමටත් හීන වලදි අපේ ඇඟ අපිට ඕනේ ප්‍රතිචාර දක්වන්නේ නැහැනේ.ඒත් මට තේරුණා මේක ඇත්තටම වෙන දෙයක් කියලා.
හුස්ම අල්ලපු මීයා ආයෙත් කථාව පටන් ගත්තා.

''බෑ''





බෑ?
මොකක්ද යකෝ ඒ හරුපේ..එතකොට තමා මට මතක් වුණේ මීය කලින් කියන්න ගිය දේ ඉවර කළේ නෑ කියල.මගේ ඔඩොක්කුව උඩ සිරින්ජරයක් වැටිල තිබ්බා.මු මගේ ස්නායු පද්ධතිය සීමා කරන්න බෙහෙතක් විදලා.

මීයා ආයෙත් බෙල්ල කඩ කඩ හරව හරව මගේ දිහා බැලුවා.

ඊට පස්සේ කිව්ව
 ''තමුසේ අන්දමන්ද වෙලා වගේ නේ ඉන්නේ මේ වෙලාවේ තමුසෙට හිතෙන්නෙ මොකක්ද අයිසේ?''

ඇත්තටම මට ලොකු ප්‍රශ්න ගොඩක් තිබ්බා.ඒත් මේ වෙලාවේ මුලින්ම ආව ප්‍රශ්නෙ මූව ආමන්ත්‍රණය කරන්නෙ කොහොමද කියලා.'මීයෝ' කිව්වොත් තව තද වෙයිද දන්නෙ නැහැ.'මී මහතා' කිව්වොත් අනවශ්‍ය ගෞරවයක්.ඕනේ මඟුලක් ඔන්න ඔහේ අහනවා.

''මේකයි මට ආව මුල්ම ප්‍රශ්නේ.ඔබගේ කටහඬ ඇහුණට පස්සේ.ඔහේ ගෑණු මීයෙක්ද පිරිමි මීයෙක්ද?''

මීයගේ කන් දෙක උන් වුණා.ඇස් තව ලොකු වුණා.ඊට පස්සෙ අති උච්ඡස්වරෙන්
''මොකක්?තෝ කිව්වේ? **පියා,තොගෙ *@%^& ''
කුණුහරුප කියාගෙනම කමිසෙ අස්සට රිංගුවා.එතකොටම මට පැහැදිලි ප්‍රංශ උච්ඡාරණයක් ඇහුණා මේසේ හරියෙන්.

''මී මහත්මයා මේ කුමද කරන්නේ?ඔබ මොහුගේ බඩ සැපුවාට වැඩක් නැහැ,මොහුට දැනෙන් නැහැ,අපි මොහුගේ බෙල්ලෙන් පහළ ස්නායු පණ නැති වෙන්න බෙහෙතක් දීලා තියෙන්නේ.දැන් ඒ ඔක්කොම හිරිවැටී ඇත්තේ.''

එතකොට මීයා මගේ කමිසෙන් එළියට එනගමන් මෙහෙම කිව්වා
 ''හැබෑ නේන්නම් කැරා..මට යක්සයා ආවේස වුණා මූ කිව්ව කථාවට.සොරි වෙන්න ඕනේ මට මාව පාලනය කරගන්න බැරිවුණා.''

මම හොඳට මේසේ දිහා බැලුවා.එතකොට මම දැක්කා මේසේ ගැට්ටට ඇවිල්ල හිටිය කැරපොත්තෙක්.උගේ ඉස්සරහම වම් පැත්තේ කකුලෙන් ලී ගිනිකූරක් අල්ලන් හිටියා.මම බලන් ඉන්නව දැකල ඌ එකපාරක් ඔළුව නවලා මෙහෙම කථාකලා.

''ශුභ සන්ධ්‍යාවක් වේවා මහත්මයා,ආහ් මාව හඳුන්වාදෙන්න තරම් ආචාරශීලී නොවන එක ගැන සමාවන්න ඕනේ.මට කලින් නමක් තිබ්බා ඒත් මම ඒක අත්හැරියා ඉන් පස්සෙ මමම මට ''කැරා'' කියන නම දාගත්තා.
ඇත්තටම කියනවානම් මම මේ මී මහතා වන ටොම් මහතාගේ සඟයෙක්.අපි දෙන්නා බයෝ ටෙක් ආයතන්යෙන් පිටත් වුණේ එකට.තාක්ෂණිකව කියනවනම් අපි දෙන්න එතනින් පැනලා ආවා.(තාක්ෂණිකව....අනේ යකෝ කැරපොත්තෙකුට ගිය කල ) ඉතින් මම හිතන්නේ මී මහතා කථාකරයි ඔබත් සමඟ ඉතිරි ටික.මම එතකල් කුස්සිය පැත්තෙ රවුමක් දාල එන්නම්.''
එහෙම කියලා කැරපොත්තා කුස්සියට පියාඹගෙන ගියා.

දැන් මීයා ඉන්නවා බලාගෙන.මම හුස්මක් ඇදල මෙහෙම ඇහුවා.

''තමුසෙට මොනව ඕනේ මගෙන්?සල්ලි වලින්නම් වැඩක් ගන්න බෑනේ ඔහොම ඉඳන්.ඕනෙනම් ෆ්‍රිජ් එක ඇරල බලනවා ලොකු ඕස්ට්‍රේලියන් චීස් කෑල්ලක් ඇති.''

මීයා සරදම් හිනාවක් දැම්මා.අර ෆිල්ම් වල ඉන්න මාෆියා ලොක්කො වගේ.ඒත් ඒක හෙන සවුත්තු විදිහට එළියට ආවේ.මුගේ සද්දෙට මට පොඩ්ඩක්වත් බය හිතුනෙ නැහැ.හිනා වෙන්නත් බෑනෙ ආයෙත් කොහේ හපයිද දන්නෙ නෑ.ඉතින් හෙණට බය වුණු මූණක් දාගෙන හිටියේ..

''චීස්... තමුසේ තාම කාටුන් බලන වයසෙද? තමුසෙ දැනගන්නවා අපි මේ අපේ ආරක්ෂාවත් උගස් කරගෙන ආවේ තමුසේ වගේ මී පාසානම් හදන කොම්පැණියක අයිතිකාරයෙක් විදිහට තමුසෙගෙ හෘද සාක්කිය ගැන හිතෙන දේ බලන්න.කැරායි මායි අපි දෙන්නා බයෝ ටෙක් එකේ පරීක්ෂණ වලට ගත්ත ජාන වෙනස් කරපු සත්තු දෙන්නෙක්.ඒකෙ මනුස්සයෙක් කියල හිටපු එකම එක උත්තමයා මගේ මොළේ ගලවලා පරීක්ෂා කරන්න හදද්දි මට එතනින් පැනල යන්න උදව් කළා.කැරාව මට සෙට් කරලා දුන්නේ මට කාණු මාර්ගය හරහා ගිහින් එළියට එන තැන හොයාගන්න.
ඒවයින් දැන් වැඩක් නෑ..කියනවා තමුසේ ඇයි මේ පාසානම් හදන්නේ.ඇයි තමුසේ වෙන සත්තු ජාතියකගේ ජීවත්වීම පිළිගන්නේ නැත්තේ?''

අම්මටසිරි ඒකයි සීන් එක.මූ ඇවිත් ඉන්නේ මගේ කොම්පැණිය වහල දාන්න මාව සෙන්ටිමෙන්ටල් කරල.එව්වා හඳේ පුතෝ.අපි සෙල්ලම් කරමු එහෙමනම්.

''මම ඇත්තටම එහෙම නරක මනුස්සයෙක් නෙවේ...මම ඉස්සර වැඩ කළේ කෝලකොකා කොම්පැණියේ.ඒකේ නිෂ්පාදන අංශෙ.ඒත් ටික කාලයක් යද්දිමට තේරුණා මිනිස්සුන්ව මෙහෙම ටික ටික මරල දාන දෙයක් හදනවට වඩා සල්ලි නැතුව මැරිල යන එක සාදාරණයි කියලා.මම එළියට බැස්සා..
එදා නත්තල තිබ්බ සතිය.මිසිසිපි ගඟ අයිස් වේගෙන යමින් තිබුණේ.පාරවල් වල අඩියක් විතර උසට හිම.මගේ බූට් සපත්තුවත් හොඳටම අබලන් වෙලා ...''

එක පාරටම මීයා බාධා කරන්න ගත්තා
''අයිසේ මේ..මට මේ මාසෙම ඔහෙත් එක්ක ගතකරන්න වෙලාවක් නෑ ඉක්මන් කරනවා''

''හරි හරි ටොම් මේකයි වුණේ.අනේකවිධ බාධා කරදර මැද මම දැනන් හිටියේ මිශ්‍ර කිරීමගැන විතරයි.ඉතින් කලින් කොම්පැණියේ පළපුරුද්දත් එක්කම මම කල්පනා කළා මිනිස්සුන්ව ටික ටික මැරෙන්න දෙන වෙනුවට මිනිස්සුන්ට සේවයක් වෙන දෙයක් කරන්න.ඉතින් මම මී පාසානම් වැඩේට අත්ගැහුවා.වැඩේ නැගලම ගියා.''

මීය ඔළුව පාත්කරගෙන පුටු ඇන්දෙ එහාට්ට මෙහාට්ට යන්න ගත්තා.ඉන් පස්සේ ආයෙත් මගේ දිහා උගෙ රතු ඇස් වලින් බලල මෙහෙම කිව්වා.

''තමුසේ මිනිස්සු ටිකෙන් ටික මරන්න බීම හදපු තැනෙන් එළියට ඇවිල්ල අපිව එකපාරින්ම මරල දාන්න වැඩේ සෙට් කළා. තමුසේ කොහොමද මෙච්හර අමනුස්සයෙක් වුණේ.අයිසේ පොඩ්ඩක් කල්පනා කරල බලනවා..අපිත් ක්ෂීරපායියෝ.තමුසෙලා එක එක ක්ෂීරපායින්ට එක එක විදිහට සලකන්නේ.
බල්ලා,පූසා ගෙදර ඇතිකරනවා.අලියා,ජිරාෆ් zoo වල කූඩුවල.දැන් බලනවා ලේනා.ලේනාගෙයි අපෙයි කොච්චර සමානකම් තියනවද?තමුසෙලා ලේනෙක්ව දැක්කම ඔළුවට එන පළමු ප්‍රතිචාරෙ මරන්න ඕනේ කියන එකද?? නෑ..තමුසෙලාගෙ ඔළුවට එන්නෙ අනේ හරි කියුට් සතෙක් කියලා. ඒත් තමුසෙලාට මීයෙක් දැක්කම මේ අදහස එනවද? නෑ..නෑ..
මොක්ද මේ බය තමුසෙලාට දාල තියෙන්නේ පොඩි කාලෙ ඉඳන්මම ඔළුවට.මීයො ජරා සත්තු,මීයෝ මරන්න ඕනේ කියන එක.මාධ්‍යයෙනුත් පෙන්නන්නෙ මීයෝ තමයි ගෙවල්වලට තියනලොකුම ප්‍රශ්නෙ කියල.ඒත් තමුසේ මම අද කිව්වයි කියල හිතාගන්නවා..මීයෝ වඳ වුණු දවසක ඔය මාධ්‍ය ඔක්කොම එකතුවෙලා මීයන්ට තිබ්බ ප්‍රතිරූපය දානවා ලේනන්ට.අන්න එදාට තමුසෙලා ලේනන්ට උගුල් අටවනවා.මොකද දන්නවන්ද?ප්‍රශ්න නැතුව තමුසෙලාට ඉන්න බෑ.මේ වගේ ප්‍රශ්න නැතුව බය කිරිල්ලක් නැතුව තමුසෙලාගෙ රජයට තමුසෙලා හසුරුවාගන්න බෑ.මේ වගේ දේවල් වලින් රජය මිනිස්සුන්ව බිසී කරල තියාගන්නවා.''

මෙහෙම කිව්ව මීයා ටික වෙලාවක් සයිලන්ට් වෙලා බිම බලාගෙන හිටියා.මේ සෙන්ටිමෙන්ටල් කථාව උගෙ කටහඬත් එක්ක යන්නෙ නෑ තමයි ඒත් මම දැන් ඒකට පුරුදු වෙලා හිටියේ.ඊට පස්සෙ අත්දෙක දෙපැත්තට වනල මෙහෙම කිව්වා.

''අයිසේ මට බොරුකාරයෙක් වෙන්න බෑ.අර ලේනගෙයි මීයගෙයි උපමාව මම ගත්තේ ෆිල්ම් එකකින්.ඒ කාලේ අපේ ලැබ් එකේ ටීවි එක මහ සද්දෙට දාගෙන ෆිල්ම් බැලුවා නාකි සික්කලා.ඉතින් මට මේක තුන් හතර වතාවක්ම බලන්න ලැබුණා. Tarantinoගෙ ;Inglorious Bastards..බලල තියනවද?''

''නෑ'' මම ඔළුව දෙපැත්තට වැණුවා.

මීයට පුදුමයි.
''ඇයි? අයිසේ මේ Tarantino කියන්නේ මිනිහගෙ තියන ප්‍රචණ්ඩත්වයටඇති කැමැත්ත ගැන හොඳටම කථාකරපු අධ්‍යක්ෂකනේ..''

''මේකයි හේතුව..''මම පැහැදිලි කරන්න ගත්තා. ''මම violence වලට කැමති නෑ''

මීයගෙ ඇස් දෙකේ ක්‍රෝධය උතුරන්න ගත්තා..
''ඈ යකෝ..වල් පරයා එතකොට තෝ ඔය පාසානම් හදන්නේ ****** ****නද?''

මෙහෙම කියපු මූ මගේ මූණට නැඟල හපාගෙන හපාගෙන යන්න ගත්තා..ඉඳිකටු අණිනවා වගේ රිදිල්ල දරාගන්න බැරි වුණු මම කෑ ගැහැව්වා.කැරපොත්තා එතකොට කුස්සියේ ඉඳන් පියාඹලා ඇවිත් අනික් පුටු ඇන්දේ වැහුවා.

''ටොම් මහතා.අපි දෙදෙනා මෙතන සිටිය යුතු කාලය දැන් කෙළවර වීගෙන එන්නේ.අපි වහාම වැඩේ කෙළවරක් කරමු.''

මීයා මේක අහලා පහළට බැස්සා..ඊට පස්සේ මෙහෙම කිව්වා.

තමුසෙ දැනගන්නවා හෙට ඉඳල තමුසෙගේ ෆැක්ටරියේ ලයිට් එකක්වත් පත්තු කළොත් අපි ජූඩිටත් පාසානම් ලැබෙන්න සලස්වනවා. (ජූඩි කියන්නේ මගේ බිරිඳ;ඉතින් මගේ ඔළුවට ආවේ කියලවත් කරගන්න බැරි දෙයක්) තමුසෙට ඒක ප්‍රශ්නයක් වෙන එකක් නැති වෙයි කියල අපි විශ්වාස කළා...ඉතින් අපි එඩිත්ටත් ඒ දේම කරනවා (දෙයියෝ සාක්කි..මුන් එඩිත් ගැනත් දන්නවා..එඩිත් කියන්නේ මගේ...එක්කෝ ඕනේ නෑ).
එහෙනන් amigo''

මෙහෙම කියල මීය පොඩි සිරින්ජරයක් ගත්තා..''adios ජෙරී'' (මගේ නම ජෙරෝම් ඒත් හැමෝම කෙටියෙන් කියන්නෙ ජෙරී කියල ) කියල වම් අතට ඒකෙන් ඇනලා ඒකේ තදකරන කෑල්ල උඩ උඩ පනින්න ගත්තා..දියරය මගේ රුධිර නාළිකාවකට ඇතුල් වුණා.මට කරන්න පුළුවන් වුණේ කෑ ගහන එකයි ඔළුව හොල්ලන එකයි විතරයි.

උදේ ඇහැරෙද්දී මම පුටුව උඩ.ඇඟ පොඩ්ඩක් හොල්ලලා බැලුවා කිසිම අවුලක් නෑ.පිස්සු විකාර හීනයක්.මම ඈනුමක් ඇරලා සුපුරුදු ඩ්‍රැගන්ෆෘට් ජූස් එක ගන්න ෆ්‍රිජ් එකේ දොර ඇරියා.
.
.
.
මගේ ඇඟ සීතල වෙලා ගියා..
ඕස්ට්‍රේලන් චීස් කෑල්ල අතුරුදහන් වෙලා.....මම ටක්ගාල මූණ අතගාල බැලුවා.

No comments:

Post a Comment